Voorsnaar spanner

Een spanner mag je het eigenlijk niet noemen, het is meer een gelijder.

Bij veel 1:8 onroad auto's zoals de Mugen MRX4 is de voorsnaar erg kwetsbaar, vrij snel is de snaar gestript en je verbruikt er nogal wat. Het idee komt van een optionele middle shaft bracket van een Kyosho wat ik tijdens een EK zag en dat moest natuurlijk ook op een Mugen passen. Het waarom is simpel uit te leggen, de 16 tands poelie is te klein. Door de hoek die de snaar maakt en de slapheid die je er nog in wilt houden zal de snaar op maar 7 tandjes grip hebben. Door de snaar iets meer rond de poelie te houden pak je toch 1 tandje meer grip erbij en 1 tandje op 7 tanden is wel even 14% winst wat het net genoeg maakt om wel de snaar heel te houden.

Na wat simpele dingen uitdocteren kwam ik op het idee om de houder voor de uitlaatbeugel te gebruiken en deze tegen de radioplaat te schroeven.

Na deze modificatie is het mogelijk om de voorsnaar net zo lang mee te laten gaan als de rest van de snaren.